torsdag, februar 01, 2007

Cato eller Knut?



I stua har vi bilde av Jesus-Knut og Cato dokka. Kem syns dåkk ska regjere på toppen av bokhylla?
I like å putte Knut frammerst, men jentan likestille dæm å putte Cato fram i lyset igjen, etter at i har prøvd å gjømme han. I har enda ikkje tilgitt han for å
sove i senga mi sånn at i måtte overnatte i stua..
I syns de e dumt å ha Cato så framtredende i stua, spesielt sia Knut har reist te Afrika å e djupt savna..Dessuten e Cato ekkel og Knut kjekk. Knut e enda kjekkare i virkeligheten når han ikkje har latt hår og skjegg gro i et år. Oki, frustrasjon ute.

8 kommentarer:

Bente sa...

Jostein, ka e galt med Knut? Du sa jo sjøl at han e ti ganga kjekkare i virkeligheten! Og Ragnhild, kvalitetstid med ei dokke? De høres ikkje bra ut. Minne me om ho dama på reklamen som bor med ein blå bamse.

I e enig i at Cato ikkje burde oppholde seg i senga mi. De va dei andre jentan si skyld at han låg der..

Anonym sa...

Hendelse, for en diskusjon!

Hva med å skifte ut Cato med Catja, det må da være kvinnelige prøvefigurer der Cato kommer fra også? Det virker som Cato har dårlig utstråling og han kommet veldig skjeivt ut i forhold til Emnet mitt (Altså Bente), og dermed 25% av de stemmeberettigede jentene i kollektivet. Dette er en sak som alle involverte i kollektivet bør få stemme på, det vil si at det avhenger av Kolbjørns stemme (Eller eventuelt andre menn som har kommet til de siste to ukene. Gretha? Målfrid?), hvis han sier ”ja, bytt ut den feminine Cato med en kvinnelig hårdott”, så blir det fire mot tre, hvis jeg får dobbeltstemme. Bente og jeg er selvfølgelig kresen på hvem vi vil ha ved vår side, virkelighet eller bilde, så jeg foreslår derfor snarest å rive ned hele Cato fra veggen, sette inn Catja med langt hår (Finnes hun? Med litt godvilje og leiting i studioet ditt, Ragnhild?). Slik kan også begge kjønnene representeres på utkikksposten på bokhylla, og vi unngår framtidig nag og usunn kjønnsfordeling.

Vel, stem i veg. Over og ut fra et land der folk aldri i verden hadde tenkt tanken på i det hele tatt å bruke tid på å diskutere dette overhodet (brannfakkel).

Hilsen Deres mann i Tanzania

Tilsammans sa...

Bente, husk at d e kje bare i di seng Cato har tilbringt netter! Han har vore i alle våre senger, og me andre e kje sinte på an. An e jo snille. Gjere ikkje ein katt fortred. Eg like Cato eg. Føle meg trygge når han overvåke ståvå vår. Hurra for Cato :)

Tilsammans sa...

Me i Gardeveien vil forbeholda oss retten te å definera ka som e reelle problemstillingar for oss.

Sjøl om andre ikkje føle at våre problem ikkje e så viktige som andre sine problem, e det ein del av vår virkelighet.

Anonym sa...

Det er helt sant, jenter. Problemer er relative. Hvem skriver slike innsiktsfulle svar? En premie kan ventes i posten.

Tilsammans sa...

Je! Eg vil ha premie...

Marte sa...

Guri, for en festlig diskusjon :-)

Mitt liv som Håvard sa...

Ka med ein oppdatering? Eg dør hvis eg ikkje får veda koss det går med jentene i tilsammans